Hoe bied ik op een koophuis?

Wat is de beste aanpak? Bod uitbrengen via mail of telefonisch?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (4)

Een beller is sneller :)

Niet iedereen checkt steeds zijn mail / krijgt die binnen op telefoon. Als je belt kan je eventueel een voice mail inspreken !
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het beste doe je dat via de makelaar.
Wanneer er geen makelaar is, dan beter via de mail. Houdt het zo onpersoonlijk mogelijk.
Pas op het laatst kennismaken.

Antwoord : een bod uitbrengen via mail en qua bedrag : onder de vraagprijs, zodat jij nog ruimte naar boven hebt en de verkoper wil altijd naar boven dus dat is logisch.

Succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou het per mail doen (wel vragen om ontvangstbevestiging).
Bij telefonisch bieden voelt de andere kant wellicht hoe happig je bent of wat je financiële speelruimte is. Emoties spelen gauw door in een gesprek .
Bovendien staat per mail alles “op papier”: je kunt direct de ontbindende voorwaarden vermelden.
Uit de mail moet wel duidelijk blijken dat je serieus bent, iedereen kan wel even een mailtje sturen…
SimonV
10 jaar geleden
"normaal"gesproken ga je met makelaar van tegenpartij eerst het huis bekijken, pas dan kan je ook een goed tegenbod doen. Het bod doe je aan de makelaar die dan met de eigenaren bespreekt of zij dit een goed bod vinden, Meestal wordt er dan een tegenbod gedaan. Zo kun je onderhandelen. Wanner een huis particulier te koop staat. Zul je toch ook eerst willen zien of het huis het geld waard is waar het voor te koop staat. Dan kun je vragen voor het email adres, of mondeling of per mail. Dit kun je aan de eigenaren vragen, wat ze het fijnste vinden.