Werkgever wil dat ik mijn PBL uren inleverd voor min uren. Mag dat?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoe zijn die min uren ontstaan?

Antwoorden (1)

Niet als dat gaat om minuren omdat er te weinig werk was. Je werkgever heeft jou een contract aangeboden voor een bepaald aantal uren, dan verplicht hij zichzelf hiermee, jou gegarandeerd van dat aantal uren werk te kunnen voorzien. Maar het is een ander verhaal als jij meer vrije uren opgenomen hebt, dan dat je dat jaar gespaard hebt, dan mag het wel.
Het ligt er dus aan hoe jij aan die minuren bent gekomen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank voor je snelle reactie. het heeft niet enkel met mij te maken maar met meerdere. Binnen de organisatie en mijn werkplek zijn ze weer aan het veranderen. Door die veranderingen kunnen ander en over mezelf weet ik het zeker dat ik in min komt te staan structureel wekelijks. We hebben al van een leidinggevende inhoudelijke mail gehad met onder andere een alinea over PBL uren inleveren voor eventueel min uren. flexibel en samenwerken komt er ook in voor en de crisis en banen behoud. Denk ok wel dat ik contact op neemt met de bond wat precies mijn rechten zijn
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk dat dat een verstandig besluit is, contact opnemen met de bond.