ben gemiddeld 15 dagen per jaar ziek kan mijn baas mij daarom ontslaan?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik neem aan dat je een vast contract hebt voor onbepaalde tijd?

Het beste antwoord

Gemiddeld is iemand 8% van de tijd ziek, dus jij zit daar flink onder. Geen reden dus om je te ontslaan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Acht procent? Waar haal je dat vandaan? Dat is een hele maand per jaar (zeker met aftrek van de vakanties).

Andere antwoorden (2)

Jouw werkgever kan zonder opgaaf van redenen een contract voor bepaalde tijd niet verlengen op de einddatum.

15 dagen per jaar ziek zijn is geen geldige reden voor tussentijdse ontbinding van een arbeidsovereenkomst (vast contract of contract voor bepaalde tijd voor de einddatum)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
bij een onbepaalde tijd arbeidsovereenkomst is dit geen geldige reden voor ontslag.