Kan een werkgever je vorige werkgevers achterhalen ondanks je het niet op je cv zet?

Hallo,

In mijn verleden heb ik gewerkt bij Albert Heijn, maar dat werd stopgezet omdat ik wat eten gestolen had aangezien ik die dag niet naar huis wou en ruzie met me ouders had. Afgezien van dat heb ik uiteraard spijt dat ik het gedaan had. Verder ben ik er met een jaarverbod en ontslag vanaf gekomen. Maar het probleem is, kunnen andere werkgevers dit achterhalen?

Deze vraag stel ik omdat het me opgevallen is dat ik bij alle sollicitaties word afgewezen zonder ook maar een sollicitatiegesprek te krijgen.

Alvast bedankt voor een antwoord.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
je bent 1997, je komt niet zo snel aan het werk. Misschien moet je je Sollicitatie brief veranderen of dingen op je cv. spellingsfouten zijn een grote minpunt op je sollicitatie kijk daar eerst naar.

Antwoorden (2)

Dat hang ervan af.

Als je bij een ander AH-filiaal zou willen gaan werken, bestaat de kans dat dit niet gaat lukken als er centraal een register wordt bijgehouden van mensen die op staande voet zijn ontslagen. De kans bestaat ook - weet niet of dit wettelijk mag - dat supermarkten onderling gegevens uitwisselen van mensen die op winkeldiefstal betrapt zijn. In dat geval zal in dienst treden bij een andere supermarkt ook moeilijkheden geven.

Maar goed, laten we de supermarkten even links liggen.

Als er grote gaten vallen in het CV, kan dit ook vragen oproepen bij werkgevers. Tegenwoordig is de kans echter zeer groot dat mensen 'gaten' hebben in hun CV, vanwege de grote werkloosheid.

Maar verder, nee, lijkt me niet.

Bedenk dat er allerlei redenen zijn om je niet uit te nodigen voor een sollicitatiegesprek: aanbod van kandidaten is zeer groot en er is er maar één die het kan worden; cv van andere kandidaten was beter; brief werd ontsierd door spelfouten. Kortom, van alles.
Computoon
10 jaar geleden
Je bent 16 jaar (1997) en dan moet je niet werken, je mag.
Als je verder nog geen andere banen gehad hebt kan je gewoon opnieuw met een schone cv beginnen. En als je het belangrijk vind omdat je in je cv al meerdere baantjes gehad hebt bij andere bedrijven, dan laat je die AH gewoon weg als je daar maar een korte gewerkt hebt. Ik heb zelf ook wel eens een werkgever op mijn 16e gehad waar ik het na 3 weken zat was en zij met mij en die gewoon uit mijn cv gelaten. En dat heb ik ook nooit aan mijn volgende werkgever verteld. En daar heb ik het 37 jaar volgehouden totdat deze helaas failliet ging. Gewoon die AH affaire eruit laten of met een nieuwe cv beginnen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Als jij er niet over begint, hoeven zij er nooit achter te komen.
Gewoon voor je houden en er met niemand over praten.
En geen AH meer.