Kan ik mijn geld terugkrijgen?

Ik heb een bed 'gekocht' bij BeterBed. Ik heb 25% aanbetaald maar wil nu de koop annuleren want ben erachter gekomen dat ik ergens anders goedkoper uit ben (het betreft een ander product). Heb ik recht om mijn aanbetaalde deel terug te krijgen? Bestaat hier een dergelijke wet voor?

Ik hoorde van iemand dat je als consument 8 dagen erna de koop ongedaan kan maken. Dat hier een bepaalde consumentenwet voor is, klopt dit?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Die termijn geldt alleen voor colportage en internet-aankopen.
Als je de overeenkomst in de winkel bent aangegaan zit je daar aan vast.
AWM
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Gewoon terug gaan naar Beter Bed en vol overtuiging zeggen ik wil dat bed niet meer hebben en wil mijn geld terug . Nee heb je ja kun je krijgen .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bent een koopovereenkomst aangegaan in de winkel. Dat betekent dat je én je aanbetaling kwijt bent, én de overige 75% ook nog moet betalen. Dan kun je dat bed er net zo goed gewoon voor laten komen.

Bij zo'n overeenkomst heb je géén bedenktijd. Contract is contract.

Ik hoop dat je niet in je enthousiasme ook al een overeenkomst hebt getekend voor het goedkopere bed. Misschien staat er in het koopcontract wel een clausule over hoe je van het contract af kunt (of er is helemaal niet zo'n clausule, kan ook) maar dit gaat je sowieso geld kosten.