Is mijn automatische incasso terecht teruggeboekt?

Ik heb een tijdje geleden een sportschoolabonnement afgesloten en was in de overtuiging dat deze na 6 maanden automatisch beëindigd zou worden. Nu kwam ik er gisteren achter dat er weer geld was afgegaan voor oktober. In overleg met de sportschool is het me gelukt om nu het lidmaatschap per 1 november te beëindigen, wat dus betekent dat ik het geld voor die ene maand niet meer terug zou krijgen. Nu had ik direct na het ontdekken van de afschrijving een verzoek tot terugboeking van een automatische incasso (in internetbankieren) gedaan, en ik kreeg vandaag bericht van de bank terug dat dit is ‘goedgekeurd’. Nu vraag ik me af of dit ook daadwerkelijk in overleg met de sportschool is gebeurd, of dat ze alsnog het geld van mijn rekening gaan afschrijven.

Toegevoegd na 2 minuten:
NB: Ik ben verhuisd, waardoor het dus niet mogelijk meer is voor mij om naar die plaats af te reizen om te sporten. Ik zal in de maand oktober dus ook geen gebruik maken van het abonnement.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Op jouw verzoek is de betaling gestorneerd. De bank overlegt dit niet met de ontvanger. Dat betekent dat je niet hebt betaald, en een eventuele schuld nog gewoon openstaat. Ook al zou je het niet eens zijn met (een deel van) die vordering, de bank speelt daarin geen enkele rol.
10 jaar geleden
Automatische incasso's kunnen, op enkele uitzonderingen na, altijd binnen 30 dagen teruggeboekt worden. Boekhoudkundig heet dat storneren.
Er wordt niet met derden overlegd, immers je beheerd je eigen rekening.
Zie bronvermelding.
Suc6 verder