Hoe kan ik mijn geld zo snel mogelijk terug krijgen? Lees ook mijn uitleg.

Vorig jaar heb ik drie keer geld uitgeleend aan iemand en tot de dag van vandaag heeft zij nog geen eurocent teruggegeven. Ze geeft telkens een excuus dat ze het geld einde volgende maand zal teruggeven, maar het was elke keer uitstel geweest. We hebben deels contant en deels via rekening gestort. Een schriftelijk bewijs hebben we, dit heeft ze zelf geschreven en ondertekend met de datum. Zelf zegt ze dat ze in buitenland is, maar ik heb het gevoel dat ze hierover liegt...
Weet er iemand hoe ik zo snel mogelijk mijn geld kan terug krijgen?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (3)

Als het om en groot bedrag gaat, kun je naar de rechter stappen, omdat jullie het beide hebben ondertekend. Kijk ook even op onderstaande site(de bron).

Bron: http://www.geld.nl/lenen/service/geld-uitgeleend-niet-terug
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ga eens langs bij en deurwaarderskantoor. Als zij aan de deur komen maakt dat vaak wat meer indruk. Simpelweg naar de rechter gaan heeft weinig zin, die zal slechts bevestigen dat er een schuld is, maar gaat echt niet voor je zorgen dat er ook betaald wordt. Een deurwaarder heeft ook bv de mogelijkheid om beslag te leggen op rekeningen, einkomsten en spullen van de schuldenaar. Daar is dan wel een rechterlijk vonnis voor nodig, maar ook dat verzorgen ze voor je goedkoper dan een advocaat.
Je hoeft ze niet gelijk in de arm te nemen natuurlijk, maar in een orienterend gesprek wordt je uitgelegd wat ze voor je kunnen doen.
10 jaar geleden
Eerst nog een brief sturen waarin je voor het laatst de gelegenheid geeft om binnen redelijke termijn (zeg: 14 dagen) het geld aan jou terug te geven of over te maken. Noem de datum waarop dit gebeurd moet zijn. Kondig ook aan dat je (bijv. de wettelijke) rente en kosten in rekening gaat brengen. Blijft betaling uit en is het bedrag de moeite waard, dan contact opnemen met een deurwaarder. Wel alle bewijsmateriaal meenemen. Zo kan het vervolgtraject in gang worden gezet maar nov steeds zonder 100 procent kans op succes want van een kale kip kun je niet plukken.
Verder is mijn advies: leen nooit geld uit. Daarvoor hebben we banken. Als iemand daar niet terecht kan, zou daf al te denken moeten geven.
Computoon