Sommige mensen krijgen het voor elkaar om maar de helft van de prijs te betalen door te pingelen met de prijs, maar hoe doen zij dit dan?

Ik ben erg benieuwd hoe men voor elkaar krijgt om de volgende dingen tot soms wel de helft van de prijs te hoeven betalen.

Het kopen van een auto van 19,499 euro.

Een vakantiehuisje huren van 950 euro voor 1 week.

Het kopen van een huis.

Ik ben heel erg benieuwd hoe men dat dan doet. Bel/mail je dan of ga je ernaar toe ? En wat vraag je dan ?

Hoe krijg je het voor elkaar om zoveel van de prijs af te halen ?

Tips en adviezen zijn van harte welkom.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (6)

Pas een Plasma gekocht bij media mark, Kostte daar 1500, uiteindelijk meegekregen voor 1100.

Deze stond namelijk te koop op internet voor 1100, bij het tonen van de advertentie op internet moesten ze wel overstag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Puur het vragen om korting, zorgt al vaak voor het krijgen van korting. Vaak is er met de prijs een hoop te doen en veel verkopers verwachten ook dat er onderhandeld gaat worden. Als een koper direct de volle mep wil afrekenen, is dat natuurlijk goede winst voor de verkoper en zal hij zelf niet meer over kortingen beginnen.

Breng het dus ter sprake. Zorg er wel voor dat je de indruk wekt dat je weet waar je over praat. Het is dus verstandig, dat je je van tevoren orienteert, op wat normaal is qua korting krijgen in een bepaalde branche. Zoek op internet bijvoorbeeld eerst eens naar informatie.

Verder is het vaak een kwestie van vraag en aanbod. Branches die even minder goed lopen, door gebrek aan opdrachten of grote concurrentie, zijn sneller bereid, om korting te geven, omdat ze toch graag wat willen omzetten.
AlphaLimaSierra
14 jaar geleden
Op deze pagina zie jee een aantal tips

Beargumenteer waarom de korting voor jou vanzelfsprekend is: je koopt meerdere exemplaren, kunt het product direct meenemen en contant afrekenen of de uitverkoop rustig afwachten. Als het je niet lukt om een korting te krijgen, kun je ook proberen om iets extra’s te krijgen. Verkopers geven vaak liever iets gratis weg dan dat ze korting geven. Dit hoeft echter voor jou geen minder goede optie te zijn!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pingelen is (onder)handelen! Je weet of maakt een inschatting van de prijs van iets. Vervolgens ga je prijsvergelijken. Bij het onderhandelen geef je bijv. aan dat het artikel elders goedkoper is. Ook moet je doen alsof je het niet persé wilt hebben, doe net of dit even toevallig zich voordoet. Handig om te weten is ook als de verkopende partij om geld is verlegen: je geeft dan aan zo en zoveel wil ik betalen en anders ga ik wel verder neuzen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gewoon brutaal zijn en zeggen dat wil ik voor geven en als hij niet akkoord gaat gewoon de winkel verlaten je kunt altijd op een later tijdstip terugkomen maar meestal komt de verkoper je wel na en dan valt er altijd te onderhandelen
maar je moet niet laten merken dat je verlekkerd bent op het product dat hebben de verkopers meteen door en dan weten ze dat je toch wel tot aanschaf over gaat
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Persoonlijk geleerd van dhr. Heertje (van de economieboeken) hij zei eens op tv een jr of wat terug dat er een trent ontstaat dat mensen brutaler worden en gaan bietsen in winkels.

Ik knoopte dit in mijn oren, ben assertiever geworden en dit levert me echt bakken met geld op dat ik hard genoeg voor andere zaken kan gebruiken.