Baas verlengt 40 u met 1/2 uur p dag. TvT zegt hij Opmaken bij slecht weer.CAO vermeldt wel een soort regeling Kan hij dit éénzijdig doen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

In een c.a.o. staan afspraken die gemaakt zijn met wergevers en werknemers, als je onder dat c.a.o. valt heb je er mee te maken, het geeft je baas en je zelf rechten.
Slecht weer voor de baas is een financiele ramp ( vooral deze winter) dus wat langer werken bij goed weer en thuis zitten bij slecht weer, is voor jou zelf toch ook niet zo slecht.
Doe je het niet, dan loop je de kans ook bij slecht weer te moeten werken of de baas gaat falliet als er erg veel slecht, onwerkbaar weer is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja dat kan. In Nederland bestaat het misverstand dat in een cao werkegevers alleen maar plichten hebben en werknemers alleen maar rechten. Ook de rechten van de werkgever zijn in een cao geregeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bel eens een vakbond met je vraag. Die weten er alles van.