na 2 maanden nog geen vakantiedagen uitbetaalt gekregen wat nu?

heb al meerderen malen contact gehad met diegene die daar over gaat, ik zou terug gebelt worden, maar geen response.
heb nu een aangetekende brief verstuurt om mijn loon te vorderen wat als zei niet gaan betalen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Gezien de vraag neem ik aan dat je niet meer in dienst bent van deze werkgever. Zolang je in dienst bent mogen de (wettelijke) vakantiedagen niet worden uitbetaald.

Gebruik is, dat wanneer iemand uit dienst gaat er één eindafrekening komt met het laatste salaris, de uitbetaling van het evenredig deel van de vakantietoeslag en de uitbetaling van het opgebouwde maar nog niet opgenomen vakantiesaldo. Dit had je dus al moeten hebben in de maand van uitdiensttreding of uiterlijk één maand erna (dat laatste als de uitdiensttreding te laat bekend was om meegenomen te worden in de verloning. In dat geval zal op de eindafrekening het teveel betaalde salaris in mindering worden gebracht).

Ik zou zeggen: bel hem nog één keer 'gewoon' op. Na een week of twee nog niets vernomen? Dan een (aangetekende) brief schrijven waarin je aangeeft hoeveel loon (enz.) je nog te goed hebt en de werkgever een termijn geven om over te gaan tot betaling (redelijke termijn: 2 weken). Voor je deze brief schrijft, wel (laten) uitrekenen waarop je recht hebt.

Als de werkgever daaraan geen gehoor geeft, kun je een loonvorderingsprocedure bij de kantonrechter beginnen.
Computoon