Heb ik recht op een vrije dag van een gescheiden zwager die overleden is waar we nog goed mee om gegaan zijn ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee. Hij was geen familie van jou. Dus zelfs als hij niet gescheiden was had je geen vrije dag kunnen krijgen. Je zult er een snipperdag voor op moeten nemen.
Amadea
10 jaar geleden
Ivana
10 jaar geleden
Een zwager is toch familie, ook al is hij 'van de kouwe kant'. Dat hij daarop gescheiden is maakt hem pas familie af, maar een beetje baas geeft daarop gewoon een vrije dag.
Amadea
10 jaar geleden
Maar de vraag is of hij daar RECHT op heeft. En het antwoord daarop is toch echt nee.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar je zegt dat als ze niet gescheiden waren hij ook geen vrije dag zou krijgen en dat betwijfel ik ook. Ik vind wel dat al je informatie goed moet zijn als je een antwoord geeft. Het is vaak 1 dag vrij voor eerste en tweedegraads familie en nu is de vraag of dat voor aangetrouwd ook op gaat.

Andere antwoorden (1)

Het is geen (aangetrouwde) familie meer, en dat valt buiten de omschrijving in de personeelsvoorwaarden. Hier gelden helaas dezelfde regels als voor een overleden vriend of kennis; ik ben bang dat je zelf een dag vrij moet nemen en waar je baas ook niet moeilijk over mag doen. Gecondoleerd.