wij zijn getrouwd, mijn partner heeft een dochter van 18 jaar hoe werkt het erfrecht.?

Hoe zit het met belasting over kindsdeel, wij hebben (nog) geen testament. Wat als wij beiden overlijden tegelijkertijd wie erft er dan?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Haar dochter en jullie naaste familie tenzij anders beschreven in een testament o.i.d
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De echtgenoot / geregistreerd partner en de kinderen van de overledene.

•De echtgenoten mogen niet van tafel en bed gescheiden zijn;
•Een stiefkind is geen eigen kind van de overledene en erft volgens de wettelijke regels niet van zijn of haar stiefvader of stiefmoeder. De stiefvader of – moeder kan natuurlijk wel in het testament laten zetten dat het stiefkind als een eigen kind gezien moet worden.
•Als een kind van de overledene niet meer leeft, nemen de kinderen van het overleden kind samen de plaats van het kind in. Dit noem je plaatsvervulling.

•Erfbelasting
Als je een erfenis ontvangt moet je hier meestal erfbelasting over betalen. Hoeveel belasting je moet betalen is onder andere afhankelijk van je relatie tot de overledene.

•Erfbelasting in 2013
De hoogte van de erfbelasting is afhankelijk van een aantal factoren. Bekijk de belastingtarieven die gelden voor de erfbelasting.

Als je naar de site van onderstaande bron gaat,dan kun je verschillende module's uitrekenen door de gele teksten aan te klikken.