Paypal haalt soms geen geld van mijn rekening, krijg ik hier nog problemen mee?

Ik koop dus best wel vaak dingen op het internet en betaal dan via paypal, en ik heb hem zo gekoppeld dat 'ie het direct van mijn rekening haalt. Dat doet 'ie ook meestal maar soms dus ook niet. Dan staat er gewoon dat ik heb betaald en dan krijg ik mijn spullen ook gewoon. Ga ik hier ooit nog problemen mee krijgen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
paypal is niet altijd zo snel. soms moet duurt het evene om iets te verwerken

Antwoorden (2)

Die kans is zeer groot, 1 keer in de zoveel tijd wordt er gecheckt of er nog openstaande rekeningen zijn bij een bedrijf, in eerste instantie zal je een nette brief krijgen met verzoek binnen een bepaalde periode te betalen. Doe je dit niet, dan krijg je een tweede aanmaning meestal al iets minder vriendelijk. Na een eventuele derde aanmaning, dan krijg je pas echt een probleem, de meeste bedrijven zullen dan een deurwaarder op je af sturen om het bedrag, inclusief boete bij je te incasseren. Voorkom deze toestanden en onderzoek zelf even op je bankrekening of de rekeningen betaald zijn en betaal ze direct als je ziet dat ze niet betaald zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zou op zich geen probleem moeten zijn.
Er zit altijd enige vertraging tussen paypal en je reknummer (dat kan enkele dagen duren)
Maar als meerdere transactie gewoon goed gegaan zijn
dan geeft paypal een zekere mate van vertrouwen aan je account en betaal alvast vooruit zeg maar.

Het enige waar je voor moet zorgen is dat er altijd voldoende saldo is op je eigen rek nummer. op het moment dat je iets via paypal betaald
en hou er rekening mee dat dat zeker een paar dagen het geval moet zijn
vanwege die vertraging, ik weet niet hoelang de vertraging is
ik geloof, dat de bank gewoon betaald ook als je al in het rood staat of net over rood gaat staan tot aan je limiet natuurlijk.

De schuld hou je aan de bank
paypal en je verkoper zijn daarmee eigenlijk uit de picture en betaald

Zou er echt al een roodstand staat op je rekening
en je betaald dan iets met paypal
en deze rekening wordt niet door je bank goedgekeurd dan kan bijvoorbeeld bij het aankopen van software met serial nummer o.i.d je serial nummer geblokkerd worden etc en dus de software ophouden met werken.

Mocht blijken dat je wel iets heb ontvangen en ook de bevesteging dat het betaald is van paypal en je ziet dat het niet enkele dagen later van je bankrek gaat
dan zou ik het toch even in de gaten houden op het moment dat je weer salaris krijgt
zou er in de meeste gevallen en een uitgestelde betaling kunnen optreden.

Zo niet tja dan zal er uiteindelijk zeker wel iets scheef gaan lopen
dan kun je het alleen maar handmatig oplossen door toch geld op je paypal account te moeten storten (alleen op advies van de helpdesk van paypal )
laat je niets van je horen
vaak raak je de vertrouwens positie bij paypal kwijt, als je zelf belt tijdelijk
totdat het is opgelost en permanent als je niets van je laat horen

Mocht je echt ontdekken dat er iets fout is gegaan en ook na weken lijkt het niet betaald te zijn dan zou ik toch even de paypal bellen om het na te vragen
en zorg dat je het dan direct kunt betalen door geld naar paypal te sturen of vraag hoe wat en wanneer
beter dat jij actie onderneemt
dan dat je nooit meer van paypal gebruik kunt maken toch ?
en eventueel deurwaarders en extra kosten krijgt,wat dat is toch het slot van dit verhaal.