Wie doet de financiën van een dierentuin en maakt de begrotingen?

Ik bedoel hiermee, wie stelt de begroting samen. Wie maakt er budget vrij voor het renoveren van een verblijf, wie koopt of haalt er een nieuw dier, en wie regelt alle financiën.

Ik zou dit graag willen weten omdat mij dit een geweldige baan lijkt, en ik hiermee een idee krijg welke opleiding ik zou kunnen kiezen. Alvast bedankt

Weet jij het antwoord?

/2500

Een dierentuin is ook een bedrijf met een administratie. Onderdelen daarvan zijn onder meer de financiële administratie (boekhouding) en de controlafdeling met een controller aan het hoofd. 'Control' stelt de budgetten op, rekent ook voorgenomen investeringen door. Dat is werk voor iemand met een studie bedrijfseconomie en vaak een controllersopleiding erachteraan. Beslissingen worden genomen op basis hiervan door de directie. Er moet natuurlijk ook geld voor zijn. Bij zeer grote bedrijven is er iemand die zich bezighoudt met het aantrekken en uitzetten van vermogen, de treasurer. Ik heb overigens eens gelezen dat bij de dierentuinen in ons land alle dieren samen voor 1 euro op de balans staan. Het halen van de dieren doet iemand anders uiteraard. Bij kleine dierentuinen zal de directie zelf veel moeten doen op dit gebied maar daarvoor kan men extern advies inwinnen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100