Mijn hond beet net de bal van de buurjongetjes stuk. Ben ik hiervoor verzekerd met een WA verzekering?

Volgens mij is het een dure bal, een leren. Hij lag bij ons in de tuin, waarschijnlijk is hij met voetballen per ongeluk over het hek gegaan.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe moeten wij weten of jij een wa-verzekering hebt? Heb je zo'n verzekering afgesloten, kijk dan in de polisvoorwaarden. Heb je zo'n verzekering niet afgesloten, dan heb je pech, verzekeringen krijg je niet zomaar spontaan vanzelf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk even in de vraag Suzy, daarin staat: ben ik hiervoor verzekerd met een WA verzekering....
Jeetje met het verkeerde been uit bed gestapt vanochtend? Als je de vraag niet de moeite waard vindt reageer dan niet!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij weten dus niet of jij hiervoor verzekerd bent met een wa-verzekering. We weten niet eens of je een wa-verzekering hebt, laat staan of die verzekering schade door huisdieren vergoedt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"We weten niet eens of je een wa-verzekering hebt..."
Suzy, je begrijpt de tekst in de vraag duidelijk verkeerd. Eefst bedoelt dat ze een WA-verzekering heeft, maar weet niet of 't genoemde geval binnen die verzekering valt. Je hebt op zich verder wel gelijk dat Eefst dat natuurlijk zelf in de polisvoorwaarden kan opzoeken. Maar omdat er nog iets 'speciaals' speelt, nl. dat de bal op je eigen terrein lag, vind ik 't verder geen slechte vraag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een leren bal hoeft trouwens niet zo duur te zijn. Ik denk dat je met 15 euro klaar bent.

Het beste antwoord

Allemaal leuk dat je niet aansprakelijk bent, maar als iemand bij jou is en je maakt per ongeluk iets stuk van die persoon kun je het meestal wel op je W.A. verhalen.
Maar kijk eerst naar je eigen risico en koop anders zelf een nieuwe bal voor die jongen als je goede buren wilt blijven ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ik denk dat het eigen risico hoger is dan dat die bal kost
dus gewoon zelf een nieuwe bal kopen
Kijk voor wat je eigen risico is even in de polis voorwaarde

Toegevoegd na 1 minuut:
bij veel verzekeringen heb je een eigen risico van 100 euro
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als een huisdier schade veroorzaakt, valt dat gewoon onder je wa verzekering.
14 jaar geleden
Als je een WA-verzekering voor huisdieren hebt wel!
Maar aan de andere kant, die bal ligt op het terrein van jullie hond.
Maar waarschijnlijk wil je de goede vrede met je buren behouden, want je bent niet verplicht om de bal te vergoeden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb nooit iets afgesloten voor mijn huisdier. heb alleen een standaard WA verzekering.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij hadden altijd een wa verzekering voor onze hond.
Hij heeft heel veel schade veroorzaakt;-)
Schoenen weghalen bij de buren.
Planten uit de aarde vroeten.
Met zijn blubberpoten tegen kleding springen..
Wij woonde op een boerderij he! en hij liep overal behalve waar hij moest zijn;-)
Daarom echt peciaal voor die lobbes een verzekering afgesloten;-)
Cryofiel
14 jaar geleden
De meest kenmerkende eigenschap van de hond is toch, dat je ze zo goed op kunt voeden?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja meestal wel;-)
We hadden er 5. En 4 waren netjes en 'lobbes' was niet op te voeden.
Hij was zeg maar niet helemaal in orde!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahaha ik heb ook zo'n speelse hond die veel kapot maakt. Ze is groot dus met een grote bek hebben ze dingen al na één hap stuk. En daarnaast cyrofiel moet je het net in de gaten hebben om het ze af te leren. Mijn hond is ervan overtuigd dat de wereld vol met spulletjes is die daar zijn neergezet speciaal voor haar. Ze is nu net 1.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Eefst
Heel herkenbaar LOL!
Zal ook wel een superlieverd zijn denk ik;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Maar aan de andere kant, die bal ligt op het terrein van jullie hond.
Maar waarschijnlijk wil je de goede vrede met je buren behouden, want je bent niet verplicht om de bal te vergoeden." Is dat zo? Dus als iemand z'n auto op mijn terrein neerzet en ik loop er per ongelijk tegenaan en er zit een kras en een deuk op ben ik niet verplicht te vergoeden want het is op mijn terrein???
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee dat is niet zo. Uiteraard hoort die bal er niet te liggen, dat ontslaat je echter niet zonder meer van enige aansprakelijkheid of verantwoordelijkheid voor wat er gebeurt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Mlodewijk: Leek mij ook ja.
Vraag het even na bij je verzekering.
Als die bal in je tuin ligt,dan had die had die buurjongen zich ook even kunnen melden bij je.
Zo,n zaak moet je gewoon samen oplossen.
En misschien missen ze de bal niet eens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bent helemaal niet aansprakelijk te stellen voor dit geval, omdat hier sprake is van een fout van de ander (zij hebben de bal in jouw tuin gegooid). Jouw hond is gewoon op zijn eigen terrein, in zijn eigen territorium, bezig en gaat op zijn eigen manier spelen met die bal. Dat is spijtig voor de buurjongens, maar het is jou niet aan te rekenen.

Dus ben je er ook niet voor verzekerd, dat zal je verzekering direct aan jou mededelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat dacht ik ook gelijk, de bal ligt in jouw eigen tuin
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat je te ver doorredeneert Flipje. Op zich hoort die bal er niet, dat klopt, maar de bal zelf is wel het eigendom van iemand anders, als dat toevallig op jouw terrein is, of dat nu terecht of onterecht is, het ontslaat je niet direct van je verplichtingen jegens anderen en hun goederen. Het zou me wat moois worden, stel ik woon naast je en mijn post waait per ongeluk op jouw terrein, is het dan ineens jouw post geworden?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mlodewijk, hoe zit 't dan met peren die van de boom van de buren op jouw grond vallen? En mag je de peren ook plukken als die takken boven jouw grond hangen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Mmm, volgens mij is daar wel rechtspraak over geweest, hoe het ook zij, dit blijft ingewikkelde materie.
Als je een bal in de tuin van de buren laat liggen en er is een hond, dan kun je de hond niet kwalijk nemen dat hij de bal pakt. Omdat je dat moet weten en dus kan voorkomen dat de hond de bal pakt en kapotmaakt, ben je hiertegen echt niet verzekerd.
Helaas voor de buurjongen...
Hopelijk trekken de buren hier lering uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als de bal in jullie tuin geschopt is kunnen ze niet aansprakelijk stellen.