Iemand schopt een gat in mijn (badkamer)deur, maar ontkent dit. Ik zit met een schade van 380 euro. Kan ik dit ergens vergoeden?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

jij kan de desbetreffende persoon een verwijt maken op grond van een onrechtmatige daad. Hij heeft schade aan uw eigendom toegebracht door zijn schuld.
In werkelijkheid heeft dit natuurlijk geen zin, want hij kan zich hier mee verweren door het simpelweg gewoon te ontkennen. De bewijslast ligt bij u. Dit is niet te bewijzen, dus als de desbetreffende persoon dit blijft ontkennen dan zal u dit aan uw eigen verzekering moeten opgeven.
Als de dader geen bekende van u was, maar op dat moment aan het werk was (bijv. een loodgieter) dat heeft u wel degelijk een kans. In de wet worden burgers beter beschermd dan bedrijven. Wilt het desbetreffende bedrijf de schade niet vergoeden, dan raad ik u aan om contact op te nemen met de consumentenbond. Deze kunnen u juridisch advies geven. Wellicht kan er dan bijvoorbeeld een commissie worden ingesteld.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Simple: per brief aansprakelijk stellen en hem adviseren de bief aan zijn wa-verzekering te overhandigen...