Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Iemand schopt een gat in mijn (badkamer)deur, maar ontkent dit. Ik zit met een schade van 380 euro. Kan ik dit ergens vergoeden?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

jij kan de desbetreffende persoon een verwijt maken op grond van een onrechtmatige daad. Hij heeft schade aan uw eigendom toegebracht door zijn schuld.
In werkelijkheid heeft dit natuurlijk geen zin, want hij kan zich hier mee verweren door het simpelweg gewoon te ontkennen. De bewijslast ligt bij u. Dit is niet te bewijzen, dus als de desbetreffende persoon dit blijft ontkennen dan zal u dit aan uw eigen verzekering moeten opgeven.
Als de dader geen bekende van u was, maar op dat moment aan het werk was (bijv. een loodgieter) dat heeft u wel degelijk een kans. In de wet worden burgers beter beschermd dan bedrijven. Wilt het desbetreffende bedrijf de schade niet vergoeden, dan raad ik u aan om contact op te nemen met de consumentenbond. Deze kunnen u juridisch advies geven. Wellicht kan er dan bijvoorbeeld een commissie worden ingesteld.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Simple: per brief aansprakelijk stellen en hem adviseren de bief aan zijn wa-verzekering te overhandigen...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding