locatie kinderopvang word overgenomen moet de andere stichting mij ook overnemen?

Ik werk op een klein schalig kinderopvang KKC en die word nu overgenomen door een ander stichting. Zijn ze ook verplicht om mij over te nemen? deze locatie is verhuist in het dorp en ik werk nu iets langers als een half jaar op deze locatie en totaal in dat dorp 2.5 jaar. Ik hoorde van iemand dat ze mij dan moeten overnemen op locatie maar werkt dat wel zo in de kinderopvang?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan natuurlijk gewoon solliciteren bij de andere organisatie.

Het beste antwoord

Dat hangt er van af of sprake is van overgang van onderneming. Je bent weliswaar in dienst van de stichting, maar wel op een specifieke locatie. Wanneer die locatie in zijn geheel wordt overgenomen, of een dusdanig belangrijk deel van de onderneming waarvoor jij en/of andere medewerkers verantwoordelijk zijn, en de identiteit wordt behouden, dan zal sprake zijn van overgang van onderneming en zal de koper jouw arbeidscontract moeten overnemen, althans; dit gebeurt van rechtswege. De arbeidsvoorwaarden mogen in beginsel neit wijzigen. Of sprake is van overgang van onderneming in jouw geval is afhankelijk van de wijze waarop de kinderopvang wordt overgenomen en voor welk deel. zoals ik het lees lijkt het er wel op. Ik zou hierover een gesprek aanvragen voor meer duidelijkheid en desnoods naar het juridisch loket, een advocaat of rechtsbijstandverzekeraar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bedankt voor je reactie zal het juridisch loket wel even bellen.

Andere antwoorden (2)

Nee, je werkt voor de stichting en niet voor de locatie. Ze kunnen je dus overplaatsen naar een andere lokatie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als de werkgever (stichting?),waarmee je de arbeidsovereenkomst hebt, niet fuseert met de nieuwe werkgever of de onderneming/het bedrijf van jouw wg/ stichting wordt niet overgenomen dan wordt juridisch de dienstbetrekking niet overgenomen door de nieuwe organisatie.
Waarschijnlijk zijn alleen de klanten (kinderen) "overgenomen".
Van het bestuur van je werkgever kun je horen wat de achtergrond of de bedoeling is.
Vraag bij de betreffende vakbond (Abvakabo FNV?) na hoe het zit. Hopelijk staat in je CAO hoe de werkgever in dit geval moet handelen. Ook als je (nog) niet lid bent krijg je desgevraagd die informatie.

Toegevoegd na 1 minuut:
Neem het advies van Patricio over juridische advies ter harte.