Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat houdt arbeidstherapeutisch werk in?

Ik ben verpleegkundige in een ziekenhuis. Ik zit al heel lange tijd in de ziektewet wegens lichamelijke klachten en geestelijke klachten (concentratie verlies etc) door onverklaarbare rede.
Omdat ik graag wat wil doen heb ik met de baas en de arboarts gesproken over licht administratief werk.
Hier is akkoord voor gegeven, in de vorm van thuiswerk omdat ik niet kan reizen.

Wat houdt dit precies in? Een x aantal uren mij laten werken wordt toch lastig denk ik gezien ik niet op de werkvloer verschijn?
En als straks blijkt dat het me teveel is om de een of andere manier of het lukt me niet op de een of andere manier, kun je dan hier mee stoppen in overleg met werk en arts?
Ik ga er niet vanuit, heb hier immers zelf voor gekozen en vind het alleen maar super fijn, maar wil hier even op voorbereidt zijn

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
788

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik kan je alleen vertellen hoe dat bij ons op het bedrijf te werk gaat. Je wordt voor het aantal uren dat je kunt werken (dit wordt in overleg met jou en de arboarts, of werkgever bepaald), beter gemeld op de dag dat je daarmee begint. Dan ga je aan het werk en doe je werk wat bij jouw situatie past (in jouw geval dus administratie), als dat 2 weken goed gaat, dan bouw je je uren in de derde week op, naar het aantal dat er dan gewerkt kan worden enzovoort, totdat je weer voor het aantal uren meedraait, in je eigen werk, je eigen uren die in het contract staan gesteld. Dan wordt je weer geheel hersteld gemeld. Val je binnen een bepaalde tijd (bij ons 3 maanden) weer uit, dan wordt dat geteld bij je vorige ziekmelding, dit moet wel om dezelfde klachten gaan.
Laat diegene waar jij het advies van hebt gekregen, even aan jou uitleggen, hoe dit bij jullie gaat, dat hoeft niet hetzelfde te zijn als bij ons.
Beterschap en een snel herstel.
(Lees meer...)