mijn baas heeft een huis gehuurd moet ik daarin ?door de week normaal zit ik in een hotel ik ben bijna 60 jaar

Sinds dat onze werkplaats verhuisd is in de beurt van Raalte en eerst centraal lag ( midden Nedl.) ben ik verplicht te overnachten de regel is 100 km van huis ik woon in limburg dus voor mij 180 km rijden dus overnachten.
We maakten gebruik van een hotel in de beurt maar dat vind mijn baas te duur en moet in het huis met nog een aantal mensen.
Alleen dat wisselt sterk dan weer dei en dan weer die.
Ben ik dat verplicht of moet hij mij de hotelkosten blijven vergoeden ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

als de werkgever voor een goede overnachtsplek zorgt, dan is hij niet meer verplicht, om de kosten van een hotel te vergoeden. een huis biedt misschien zelfs nog wel meer luxe. u kunt immers gebruik maken van de keuken en wellicht ook van de tuin.

dat er ook andere collega's overnachten doet daar niks aan af.
AlphaLimaSierra
10 jaar geleden
bamibal
10 jaar geleden
Ik vraag me wel af hoe het dan geregeld is met privacy, schoonmaak, etc. Kun je bijvoorbeeld verplicht worden een kamer te delen? Als het huis door meerdere mensen wordt gebruikt, zal je toch op een schoon bed willen slapen. Moet je dat dan ook iedere keer bij aankomst zelf regelen?
ronron1212
10 jaar geleden
Je zult zelf je kamer schoon moeten houden en je spullen moeten schoonmaken. De werkgever zal er een werkster voor een aantal uren per week naar toe moeten sturen.