moet ik met de bouwvakantie ook solliciteren?

Ik heb een WW uitkering sinds februari .
Nu is mijn vraag moet ik in de bouwvak vakantie ook solliciteren.
Dit vraag ik omdat er nu geen taak in mijn werkmap staat om de sollicitaties door te geven en ik op de website van het UWV daar niks van kan vinden of het wel of niet moet .
Wil geen boete riskeren?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Als je WW hebt, heb je ook recht op vakantie, nl 4 weken. Die moet je wel aanvragen, in die tijd hoef je niet te solliciteren, als je geen vakantie hebt, dan moet je wel solliciteren.
anneliez
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En waarom heb je geen recht op die 4 weken vakantie als je gewoon thuis blijft?
Vind dat wel vreemd ???
anneliez
10 jaar geleden
je moet het gewoon aanvragen, zij hoeven niet te weten dat je gewoon thuisblijft., je hoeft ze ook niet als 4 weken aangesloten te nemen. En als ze wel willen weten leugentje om bestwil: je gaat naar vrienden aan zee.

Andere antwoorden (2)

Een bouwvakvakantie is geen sollicitatievakantie. Verder zijn er zat bedrijven die nu wel open zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
U bent op de eerste dag van uw werkloosheid 64 jaar of ouder.
U bent met vakantie.
U bent met toestemming van UWV bezig met de start van een eigen bedrijf en u maakt gebruik van de startersregeling. Dit geldt als u voor 1 januari 2013 bent gestart en als u op of na 1 januari 2013 bent gestart.
U kunt niet werken wegens onwerkbaar weer of werktijdverkorting.
U volgt een opleiding die als noodzakelijk is beoordeeld voor uw re-integratie.
U werkt op basis van een proefplaatsing.
Overleg altijd eerst met UWV als u denkt dat u niet hoeft te solliciteren.
In overleg met uw werkcoach kunt u misschien een half jaar ontheffing van de sollicitatieplicht krijgen als u mantelzorg verricht of vrijwilligerswerk doet.
Ook als u ziek wordt, verwachten wij dat u er alles aan doet om zo snel mogelijk weer aan werk te komen. De eerste 13 weken dat u ziek bent, heeft u nog recht op WW. U moet dus binnen uw mogelijkheden blijven solliciteren. En gemaakte afspraken over het volgen van een opleiding of cursus nakomen. Wij blijven beoordelen of u voldoet aan uw verplichtingen. Natuurlijk houden we hierbij rekening met uw beperkingen door ziekte.
Wilt u ontheffing van de sollicitatieplicht? Vraag dit dan via de Werkmap bij de werkcoach aan.

Dus ja, ook in de bouwvak moet je solliciteren, dat is geen reden tot vrijstelling van deze plicht. Als je zelf op vakantie gaat, meldt dit dan even bij het UWV, dan voorkom je problemen.

Toegevoegd na 6 minuten:
De eerste zin had moeten zijn: Je hebt geen sollicitatieplicht in de volgende gevallen.