mag een bewindvoerder telefoon blokkeren en onbereikbaar zijn voor een client die onbeleefd is?

4 jaar geleden
2.6K
TurfGraver
4 jaar geleden
Dat zal in de afspraken tussen bewindvoerder en cliënt staan, evenals ( als deze slim is) dat er volwassen gecommuniceerd dient te worden...
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Bewindvoerder kan antwoordapparaat inschakelen, en dient binnen twee werkdagen te reageren
jodyenboyke
4 jaar geleden
Uiteraard, als je je niet weet te gedragen, geldt dat in elke situatie. Hier is de regel ook,normaal communiceren en anders via ouders/of begeleiders....

Antwoorden (1)

Denk niet dat dit mag een bewindvoerder moet altijd bereikbaar baar zijn op de tijden die aangegeven zijn.Mist dat de cliënt zo onbeleefd is geweest dat de bindvoerder hier even met rust gelaten wil worden
4 jaar geleden
popeye
4 jaar geleden
oke, maar ik bedoel meer voor een paar weken ofzo. dat mag toch helemaal niet?
ronron1212
4 jaar geleden
Als de cliënt onredelijk is en onbeschoft is het zijn eigen schuld moet hij of zij zich maar gedragen.
popeye
4 jaar geleden
ik bedoel het wettelijke gedeelte, wat staat in de wet erover?
TurfGraver
4 jaar geleden
In de wet staat hier niks over.
ronron1212
4 jaar geleden
Een cliënt behoort zich te gedragen en zich aan de fatsoensnormen te houden andere kunnen niets doen aan hun situatie alleen helpen en proberen die zo goed mogelijk op te lossen.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
@TurfGraver:
In de Wet staat er el degelijk iets over:
Zeker wel: het wettelijk kader van eisen aan bewindvoerders wordt gevormd door:
1. De Wet wijziging curatele, beschermingsbewind en mentorschap (van 16 oktober 2013); hierin worden strengere eisen gesteld aan de bewindvoerder dan voorheen.
2. De Aanvullende regelingen voor de Wet wijziging curatele, beschermingsbewind en mentorschap (met ingangsdatum 1 april 2014. Hierin wordt een overgangsregeling vastgesteld. Het geeft aan hoe lang bewindvoerders er over mogen doen om aan allee eisen te voldoen.
3. Het Besluit kwaliteitseisen curatoren, beschermingsbewindvoerders en mentoren (van 29 jan 2014)”. Dit geeft nadere uitleg en invulling aan de wet en aanvullende regeling. VERPLICHTINGEN VAN DE BEWINDVOERDER
14. De beschermingsbewindvoerder is ten minste vier werkdagen per week bereikbaar en voor het overige zodanig bereikbaar dat rechthebbende/betrokkene binnen twee werkdagen een reactie ontvangt.
popeye
4 jaar geleden
ik heb het al gevonden, er bestaat blijkbaar wettelijke kwaliteitseisen dat een bewind ten minste 4 dagen per week bereikbaar moet zijn voor clienten
TurfGraver
4 jaar geleden
Maar niet hoe. :)
popeye
4 jaar geleden
Turf graver, jawel. Zowel telefonisch als per mail.
TurfGraver
4 jaar geleden
Of voicemail of langsgaan of...
popeye
4 jaar geleden
langs gaan is zelden een optie, omdat bijna alle bewindvoerders gebruiken maken van postbussen. je zult zelden hun kantoor zien.