Plakband heeft lijm aan een zijde, kleefband is dubbelzijdig plakband, dus aan beide zijden zit lijm.

Toegevoegd na 18 minuten:
De link heb ik gevonden door op google te zoeken naar:
kleefband kopen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Volgens de Dikke van Dale is dat hetzelfde. Maar als je beide woorden op Google afbeeldingen opzoekt dan zie je dat het woord "plakband" meer gebruikt wordt voor de smallere variant die we als kantoorartikel gebruiken en kleefband meer voor de bredere en vaak ook stevigere varianten die voor diverse zwaardere toepassingen gebruikt worden.