Mijn vrouw en ik hebben 3 kinderen waarvan de jongste, 55 jaar, is overleden. Testament aanpassen?

Een eventuele nalatenschap werd door mijn andere kinderen en door mijn vrouw en ik geweigerd. Tevens hebben wij een tweetrapstestament. Vraag is nu of ik mijn testament moet aanpassen en of zijn eventuele kindsdeel bij ons overlijden naar onze beide andere kinderen gaat?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

U hebt de erfenis van uw overleden kind niet aanvaard. Dan is mijn conclusie dat hij geen kinderen had of andere erfgenamen (zijn broers/zussen hebben ook niet aanvaard). Als hij geen vrouw of kinderen heeft dan betekent dat volgens mij ook dat bij uw overlijden zijn deel verdeeld wordt over de andere twee kinderen. Er treedt namelijk niemand in zijn plaats als erfgenaam.

Volgens mij kun je kinderen niet helemaal onterven. Zijn kindsdeel, gaat naar zijn eventuele kinderen. Dat u zijn erfenis geweigerd hebt wil niets zeggen. Bespreek het met de notaris of wetsweinkel

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100