Mijn vrouw en ik hebben 3 kinderen waarvan de jongste, 55 jaar, is overleden. Testament aanpassen?

Een eventuele nalatenschap werd door mijn andere kinderen en door mijn vrouw en ik geweigerd. Tevens hebben wij een tweetrapstestament. Vraag is nu of ik mijn testament moet aanpassen en of zijn eventuele kindsdeel bij ons overlijden naar onze beide andere kinderen gaat?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ronron1212
10 jaar geleden
Wees even duidelijker je het de erfenis geweigerd zeg je dus krijg je niets.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als de partner en de kinderen van uw kind zijn erfenis niet hebben aanvaard (verworpen) dan kunnen de ouders erfgenaam worden en de erfenis verwerpen (weigeren)..
Het feit dat u hebt verworpen wil dus niet zeggen dat er geen nog in leven zijnde erfgenamen van dat kind kunnen zijn.
Als die er niet zijn dan zijn uw andere kinderen in principe uw erfgenamen. Tenzij u hen wil onterven, dan zijn ze geen erfgenamen meer, en u hen dan een legaat ter grootte van hun legitieme portie toekent.

Het beste antwoord

U hebt de erfenis van uw overleden kind niet aanvaard. Dan is mijn conclusie dat hij geen kinderen had of andere erfgenamen (zijn broers/zussen hebben ook niet aanvaard). Als hij geen vrouw of kinderen heeft dan betekent dat volgens mij ook dat bij uw overlijden zijn deel verdeeld wordt over de andere twee kinderen. Er treedt namelijk niemand in zijn plaats als erfgenaam.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het ging er om of wij ons testament aan moeten passen Maar ook deze reactie geeft daar geen antwoord op. Overigens de beste reactie.
Bedankt

Andere antwoorden (1)

Volgens mij kun je kinderen niet helemaal onterven. Zijn kindsdeel, gaat naar zijn eventuele kinderen. Dat u zijn erfenis geweigerd hebt wil niets zeggen. Bespreek het met de notaris of wetsweinkel
anneliez