Kan ik met mijn maestro kaart van de Rabobank online betalen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
11.6K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat bedoel je precies met online betalen?
iDeal, internetbankieren of iets anders.

Antwoorden (1)

"Dankzij het Maestro® logo op je pinpas betaal je in het binnen- en buitenland makkelijk en extra veilig. Wereldwijd kun je op meer dan 12 miljoen acceptatiepunten met Maestro® betalen. Betalen en geld opnemen binnen de Eurozone landen is, net als in Nederland, gratis voor consumenten.

En met Maestro® op je pinpas kunt je in binnen- en buitenland betalen bij alle winkeliers die Maestro® accepteren. Zo betaal je dus overal waar je het Maestro® logo ziet snel en veilig met je vertrouwde pinpas. "

Niets over online betalen in relatie met Maestro dus. Maar je zult zien dat dit wel gaat, als je een van de zogeheten 'betaalpakketten' van de Rabobank hebt, en die heb je altijd als je een pas van de Rabobank hebt. (Namelijk StudentenPakket, BasisPakket, DirectPakket, TotaalPakket of RiantPakket. Let niet op het rare hoofdlettergebruik, zo noemt de bank ze.) Met elk van die pakketten kun je internetbankieren

Kortom: ja, maar niet vanwege Maestro®.

Toegevoegd na 3 minuten:
Er zijn allerlei online betaalsystemen maar het bekendste in ons land is volgens mij toch iDeal.

"iDeal is een handige betaalmethode om aankopen bij Nederlandse webwinkels af te rekenen bij de eigen bank.

Als je iets koopt via een webwinkel, dan geef je 'bij de kassa' aan via welke bank je wilt betalen. Je belandt dan automatisch op het inlogscherm van je eigen bank en vervolgens hoef je alleen nog maar in te loggen en je bank de opdracht te geven het vooringevulde aankoopbedrag over te maken naar het vooringevulde rekeningnummer."
Computoon