Heb ik recht op een studielening en/of aanvullende beurs als ik voor 1 februari stop met een studie Geneeskunde wegens slechte prestaties?

En mij vervolgens inschrijf voor een andere studie met een februari-instroom? Moet ik hier dan de studielening en/of aanvullende beurs direct terugbetalen als ik weer in september begin met Geneeskunde en die ''tweede studie'' laat vallen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Als u per 1 februari 2016 zou stoppen hoeft u een eventuele aanvullende beurs en OV-reisproduct niet terug te betalen. Een andere zaak wordt het als u doorstudeert met de studie rechtsgeleerdheid. U blijft ingeschreven, zij het met een andere studie. U blijft dan ook recht houden op de studiefinanciering: lening, aanvullende beurs, OV-reisproduct. Als u per 1 september 2016 weer switcht van studie, gaat de studiefinanciering gewoon verder. Uiteraard moet u wel een studie afronden binnen de daarvoor gestelde termijn. Anders moet u de volledige studiefinanciering terugbetalen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100