kan een werkgever je verplichten om in ploegen dienst te lopen, als je al 29 jaar van 8 tot 5 loopt

ivm medische oorzaak wilt de baas een tijdelijke een andere functie geven, maar de ploegen blijft gehandhaafd na deze periode....

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
10.2K

Antwoorden (3)

NIEMAND kan je iets verplichten.

Toegevoegd na 1 uur:
Het zijt zo. Als je niet wilt, houdt het gewoon op klaar.
Dus je werkgever kan je niets verplichten om ploegendienst te lopen.
Het is een kwestie dan van je baan kwijtraken als je het niet doet en als je het wel doet, heeft hij je niet verplicht.
Je hebt er zelf voor gekozen om de baan te behouden en ploegendienst te draaien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
-1 Aan zo'n antwoord heeft niemand iets aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorry, wil hier liever geen verder commentaar op geven. Dus -1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het antwoord is gewoon nee.
en niemand kan je ook iets verplichten. het is zo. als je niet wilt, houdt het op
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toch is het waar. Heel veel mensen beschouwen zich als slachtoffer als het gaat om werk, maar je bent echt geen slaaf van je baas.
Als in jouw arbeidsovereenkomst arbeidstijden zijn gespecificeerd en daaronder vallen de tijden van ploegendiensten niet, mag jouw werkgever je niet verplichten om in ploegendienst te werken.

Echter, als er geen uitdrukkelijke afspraken gemaakt zijn (wat vaak zo is), gelden er wel andere regels. De medewerker is dan gehouden om te werken op arbeidstijden die ook voor andere vergelijkbare medewerkers gelden, dan wel die gebruikelijk zijn in de bedrijfstak.

In het arbeidstijdenbeleid moet dan echter wel door de werkgever rekening gehouden worden met de persoonlijke omstandigheden van een werknemer (bijvoorbeeld zorgtaken, ander werk, en gezondheidsredenen).

Kijk dus eens goed je arbeidsovereenkomst na!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is wel een drastiche maatregel, verplichten kan die je het niet.
Of accepteren, in deze crisis weet je het maar nooit met die werkgevers, je kan zo de bons krijgen.
maar in uw geval zal die dat niet gauw doen na 29 jaar trouwe dienst.