Bij een mengprijzensysteem worden de goederen in de voorraad gewaardeerd tegen de gemiddelde inkoopprijs.

Met het mengprijzensysteem kan een bezwaar van het fifo-stelsel (first in-first out-stelsel) worden ondervangen. Een bezwaar van het fifo-stelsel is namelijk dat men voorraden identieke goederen, die in meerdere partijen zijn binnengekomen, tegen verschillende prijzen waardeert. Dit zowel op het verkoopmoment als op het moment van balansopmaken. Het mengprijzensysteem ondervangt dit bezwaar door de voorraad tegen één prijs te waarderen.
Antoni
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heel erg bedankt voor dit duidelijke en snelle antwoord!
Antoni
9 jaar geleden
Graag gedaan!