Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

mijn heffingskorting word uitbetaald aan de curator, krijg ik die dan weer bij mijn uitkering erbij?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
630

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Nee die krijg je er bij je uitkering niet weer bij. De staat betaald niet mee aan jou schulden door het via een omweg toch weer aan je uit te betalen zou je twee keer het zelfde krijgen.
(Lees meer...)
ronron1212
10 jaar geleden
Zit je in een faillissement? De basisregel is dat alle periodieke uitbetalingen (loon, uitkeringen, voorlopige teruggaaf, etc.) in de boedel vallen, behalve een bepaald bedrag. Bij een faillissement is dit in principe gebaseerd op de beslagvrije voet, maar het komt tegenwoordig ook voor dat een rechter-commissaris de hoogte bepaald aan de hand van de richtlijnen van het vrij te laten bedrag (dit vltb is onderdeel van de wettelijke schuldsanering).

Mocht het nu zo zijn dat je minder dan de beslagvrije voet krijgt, maar je weet dat je inkomen inclusief de voorlopige teruggaaf wel voldoende inkomsten oplevert, dan mag je van de curator verwachten dat deze (een deel van) de voorlopige teruggaaf aan jou overmaakt.

Ik weet niet precies over welke uitkering je het hebt (WAO, WW, bijstand), maar die hoeven bij het bepalen van de hoogte geen rekening te houden met het vallen van de voorlopige teruggaaf in het faillissement. Het is immers zo dat als je daar recht op hebt, dat deze alsnog naar jou overgemaakt zou moeten worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding