Wat zijn de voordelen voor een bedrijf om eigen klanten uit te nodigen op een vakbeurs waar eveneens concurrenten exposeren?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Omdat de kans vrij groot is dat je klanten sowieso naar een dergelijke beurs gaan. Dus het is een mooi moment om nog eens persoonlijk met ze bij te praten. Daarnaast spreken je klanten waarschijnlijk toch met je concurrent op die beurs (eventjes in het voorbij lopen 5 minuten). Wanneer jij dan een half uur uittrekt om die klant alle mooie nieuwe snufjes te laten zien die je hebt dan komt dit bijna altijd beter over bij de klant dan je concurrent. Daarvoor hoef je nog niet eens echt beter te zijn. Nog een reden: je kunt verschillende van jouw klanten zo met elkaar in contact brengen, en daarmee breng je extra waarde voor jouw klant. En als laatste, zo'n beurs is een verzetje, iets anders dan het dagelijkse werk en daarom vinden veel mensen het leuk daar eens heen te gaan. Het is natuurlijk niet hetzelfde als een kaartje naar de olympische spelen (wat bedrijven ook wel weggeven) maar een uitnodiging voor een beurs is toch leuk. Oftewel, allemaal redenen voor je klant om toch bij jullie (dat fijne bedrijf) te blijven.

Ze kunnen zich dan meten met de concurrentie, dat kan in het voordeel uitvallen van de klanten als die eens riant in de watten gelegd worden... Dan bouw je krediet op als bedrijf... Vandaar dat men dat doet...

Als je band met deze klanten uit 100% vertrouwen bestaat en je levert je diensten over de hele linie prima, dan heb je niks te vrezen. Echter als jou product of dienst dit niet is zou ik de gok niet wagen!

Dan kun je des te beter laten zien waarom jouw bedrijf de beste keuze is. Dan gaan je vaste klanten zich nog beter bij je voelen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100