Is een beschreven Euro biljet nog een wettig betaalmiddel?

Rolt zo uit de pinautomaat bij de bank,dit beschreven briefje.Accepteerd een winkelier het dan wel?Of dit briefje terug brengen naar de bank en omruilen voor een andere?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uuuuh briefjes van 5 kun je niet pinnen in Nederland, een tientje is het mininum.

Het beste antwoord

Ja hoor dit is een wettig betaalmiddel.
Het kan wel gebeuren dat als je bij een winkel met dit biljet betaalt, en ze halen daar het biljet door zo'n controle-apparaat, dit apparaat het biljet afkeurt.
Dit komt omdat er vreemde tekens op het biljet zijn aangebracht, het wil zeker niet zeggen dat het een vals of onwettig betaalmiddel is. Je kan hem inwisselen bij de bank, of desnoods inzenden aan de Nederlandsche Bank, die het vervolgens weer op je rekening bijschrijft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja hoor, zelfs als het net meer dan een helft groot is, dan nog is het helemaal een wettig betaalmiddel...

Ja bij de Nederlandse Bank mag je dat omruilen, maar uitgeven kan en mag ook...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen probleem! Zolang hij niet is gescheurd en er delen missen dan is deze gewoon geldig. Misschien dat er een paar enorme zeikerds zijn die liever een ander biljet van je wil hebben maar geldig is het wel!

Toegevoegd na 1 minuut:
Overigens met delen missen bedoel ik een groot gedeelte he? Niet 1/4 ofzo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In aanvulling op anderen vanuit de ondernemer gezien; ik zou namelijk zo'n biljet niet aannemen, puur vanwege het feit dat je niet zeker bent of jij vervolgens dit biljet kunt storneren bij je kasafdracht.