Als je ongeneeslijk ziek bent maar toch nog werkt, ben je dan nog verplicht pensioenpremie te betalen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Het klinkt wat kort door de bocht maar het antwoord is ja. Er wordt hier geen onderscheid voor gemaakt. Bovendien kan meestal, afhankelijk van je pensioen, je opgespaard ofwel ineens uitgekeerd worden als je te weinig hebt opgespaard ofwel kan het later worden uitgekeerd aan je nabestaanden als extra pensioen. Het is ook vaak zo dat het geld gewoon bij de verzekeraar blijft. Om te relativeren; als een gezond persoon voor 67 overlijdt komt het geld ook niet vrij.

Toegevoegd na 1 minuut:
Deze extra uitkering is een extra nabestaanden uitkering, vraag hierna bij je pensioenfonds