Hoeveel zijn wij gemiddeld per maand kwijt aan het volgende ?

Met wij bedoel ik, mijn vriend en ik.

Vaste Telefoon
Elektrisch
Gas
Water en rioollasten
Kabel
Reinigingsheffing
Onderhoud of reparaties
Vervoer
Openbaar vervoer
Verzekering
Wegenbelasting
Brandstof
Onderhoud
Levensmiddelen
Boodschappen
Huisdieren kat en hond met voedsel, medische kosten, verzorging, speeltjes enz.
Lidmaatschapsgelden
Sportclub
Stomerij
Kleding
Haar/nagels
Medische kosten
Persoonlijke verzorging

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (8)

Daar zit nogal verschil in. Het ligt er ook aan hoeveel men te besteden heeft.

Toegevoegd na 58 seconden:
Ik denk bij een gemiddeld huishouden zo'n 2000 euro op zijn minst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inzicht in uw geldzaken met het Nibud

Toegevoegd na 2 minuten:
ook op het cbs site kun je veel zaken terug vinden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor de een is dit 1250 euro en voor de ander 2500 euro, m.a.w. dit is niet te bepalen wanneer je geen extra info hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kun je geen antwoord op geven.
kijk wat er binnenkomt elke maand.
En wat de vaste lasten zijn.
Wat er overblijft met dat geld moet je zien rond te komen.
De tering naar de nering zetten.
En dat zal voor iedereen verschillend zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals al aangegeven hierboven heb je er weinig aan te weten wat een ander hieraan uitgeeft. Het gaat erom wat jullie te besteden hebben. Als ik er zo overheen lees kan ik wel wat dingen noemen waar je makkelijk op kan bezuinigen.
vaste telefoon: heb je die nodig? kijk eens naar een combinatie van telefoon internet en tv, dan zijn de kosten voor de vaste telefoon erg laag.
Lidmaatschappen: bij bezuinigingen hét eerste schrappen, zijn geen noodzaak
Sportclub: ook niet noodzakelijk
Haar en Nagels : kijk eens bij het ROC of andere kappersopleiding, voor weinig kan je daar je haar laten knippen, nagels overbodig.
Het al eerder genoemde nibud is een goede tip om je financieën eens goed te bekijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
en reinigingsheffing kan je kwijtschelding voor aanvragen als je een laag inkomen hebt, +1 nelly.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klopt Rieneke zal ook nog even www.rechtopgeld.nl vermelden, altijd makkelijk.
wij zijn een gezin met nog een volwassen kind thuis en 2 honden en een auto

ik heb 1300 euro te besteden en kan er goed mee rond komen

maar mijn vriendin heeft wel 1000 euro meer per maand en zijn ook met zn 3 en een hond en kat en auto en dat gaat ook allemaal op
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij geven met z'n 2en per maand 1260 euro uit aan alle vasten lasten (behalve de zorgverzekering) en inclusief boodschappen en reserveringen voor b.v. een kapotte koelkast. Hiermee kunnen we makkelijk uitkomen zonder aan het eind van de maand speciaal te hoeven nadenken
over hoe we goedkoop een maaltijd gaan maken.

Hier zitten geen kosten bij die we makkelijk zelf kunnen beinvloeden. Dus geen lidmaatschap, geen zwemkaartjes (we zwemmen nogal vaak), geen stomerij, geen kleding, geen haar en nagels, maar bijvoorbeeld wel shampoo en dergelijke. Wel de glasverzekering en hypotheek en dergelijke.

Oftewel, van 630 euro per persoon per maand leven wij best en alles wat we extra willen doen daar zullen we zelf (en niet gezamelijk) voor moeten werken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de regel kan je stellen: wat je verdient, dat geef je ook uit.

Je kunt het bovenstaande rondkrijgen voor 1000 euro, maar ook kan je tekort hebben aan 4000. Maar net waar je de prioriteiten en keuzes legt.