Kun je ook crowdfunding gebruiken om je opleiding betaald te krijgen?

10 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat zit er aan potentiele winst in voor de investeerders? Op welke manier verdienen zij hun geld terug?
Snuffel
10 jaar geleden
Dat is ook een goeie vraag. Tja, als ik een baan krijg misschien... Maar ik was benieuwd of zoiets ook wel ns voorkomt.

Het beste antwoord

Ja, in principe kan dat, mits je er in slaagt om voldoende mensen te overtuigen. Welke garanties kun je hen bieden? Wat als het met de opleiding niet lukt? Hoe ga je mensen terugbetalen en welk rendement kun je ze bieden?

En wat als je aan zometeen werkt? Dan moet je de schuld aflossen. Maar doordat dit niet bij BKR staat, houden banken er geen rekening mee. Je kunt dus zomaar een hypothecaire lening krijgen waar je de lasten niet van kunt dragen. En dan heb je de opleidingsinvesteerders én de bank tegen je.

Houdt er ook rekening mee dat crowdfundingplatforms niet gratis werken. Vaak rekenen ze een fee waarmee je je collegegeld al een heel stuk gedekt hebt.

Ik zou je aanraden om een parttime opleiding te doen en daarnaast wat te werken. Staat ook nog eens goed op je CV,
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

In principe zou dat mogelijk kunnen zijn, Echter moet je dan wel met een hele snelle en geloofwaardige cursus komen , Waarbij aannemelijk is dat je snel rente op kan brengen. Indien je plan geaccepteerd word, zal er in ieder geval een lage status mee krijgen, Wat investeerders afschrikt.