Zijn er ook bankbiljetten van 5 euro ( de oude met jaartal 2002 ) met de handtekening van Mario Draghi. Heeft iemand deze wel eens gezien?

Zou in 2012 hebben gekund, maar is dit ook werkelijk gebeurd.
Heb ze nog nooit gezien.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Dat is niet mogelijk want de handtekening van Mario Draghi staat pas vanaf maart 2012 op biljetten.

Toegevoegd na 4 minuten:
Van wie is de handtekening op de eurobiljetten?

Dat ligt er aan hoe oud de briefjes zijn.
De oudere exemplaren dragen de handtekening van de Nederlander Willem Duisenberg. Hij was bij de invoering van de euro in 2002 voorzitter van de Europese Centrale Bank (ECB).

Vanaf 2004 staat op eurobiljetten de handtekening van de Fransman Jean-Claude Trichet.

Hij was Duisenbergs opvolger als centrale bankier van Europa.
Vandaag de dag is Mario Draghi president van het ECB.

Toegevoegd na 11 uur:
De vraag was dus of er op de OUDE 5 euro biljetten (dus die van voor mei 2013) een handtekening van Mario Draghi staat en dat heb ik hier gevraagd: http://munthunter.nl/viewtopic.php?f=5&t=12647 en het antwoord is dus nee.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoezo de oude? Jij hebt een briefje met 2002 als jaartal maar met de handtekening van die mario?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ok, ik snap het. Het oude biljet van 5 euro gaat minder dan 13 maanden mee (het nieuwe gaat 13 maanden mee en dat was langer dan het oude) en aangezien de handtekeningen van Draghi er vanaf maart 2012 op zijn gegaan moeten er 'oude' biljetten zijn van 5 euro met Draghi.