Krijg ik de vakantietoeslag elke maand?

ik ben vakkenvuller en heb mn eerste loon binnen, daarbij zit ook een vakantie toeslag van 9% en vakantie en atv toeslag van 19%, krijg ik dit elke maand of is dit eenmalig?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (2)

Hoe merkwaardig het ook klinkt:
ja, je krijgt iedere maand de vakantietoeslag (wettelijk minimaal 8% over het brutoloon) als dat expliciet is opgenomen in je arbeidscontract.

Veel gebruikelijker is het, om het 1x per jaar uit te betalen in mei of juni.

Ik vermoed dat supermarkten dit doen om het loon wat hoger te laten lijken en omdat het onder jongeren voorkomt dat men liever 'nu' geld heeft dan 'straks'. Bovendien is het ook administratief gemakkelijker om het zo te doen.

Toegevoegd na 4 minuten:
Een bekende kruidenier die op de kleintjes let, doet dat zo, maar alleen bij contracten van maximaal 12 uur per week. Daar is in 2009 een kort geding over geweest maar dat hebben de vakbonden toen verloren.
Computoon
10 jaar geleden
Afhankelijk van het contract krijg je dit eenmalig per jaar of structureel op je maandinkomen.
Wanneer je een X-Aantal uren in je contract hebt opgenomen dan krijg je dit in Mei of Juni. Wanneer je een 0 uren contract hebt krijg je dit iedere maand overgemaakt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Onzin is gewoon wat de werkgever wil als je een ww-uitkering krijgt zit er
Ook elke maand vakantiegeld bij
Je hebt recht op die 8% vakantiegeld maar of je die 1x per kaar of elke maand krijgt mag de gene die bepaalt bepalen maar gebruikelijk is 1x per jaar
ronron1212
10 jaar geleden
De ww betaald het vakantiegeld uit in mei en niet elke maand.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klopt, begin zomer krijgt mijn moeder altijd een bedrag gestort aan vakantiegeld, niet elke maand. (Bijstandsuitkering)
ronron1212
10 jaar geleden
Deaal het is niet wat de werkgever wil het is vastgesteld in een cao.