Wat is de juiste procedure voor het beladen van een tankwagen met meerdere compartimenten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K

Antwoorden (1)

Afhankelijk van de automatiseringsgraad gaat die van het instellen van het aantal liters op een mechanische teller tot het inbrengen op de computer.
Er is altijd ook nog een controle aanwezig om te zien of uw vrachtwagen aan de aarding is aangesloten.
Als het eerste compartiment beladen is zal men het 2 kunnen vullen, enz.
Voor de belading is er natuurlijk nog een visuele controle om te zien of die vakken wel leeg en proper zijn.
Afhankelijk van de inhoud kunnen nadien ook de deksels van de diverse compartimenten van een loodje voorzien worden.
Er zijn ook nog laadstation welke op een weegbrug beladen worden en dan wordt er een gewicht ingesteld telkens men een compartiment wenst te vullen.
In het eerste geval krijgt men een print-out van het aantal liters.
In het tweede geval krijgt men een weegticket.

Toegevoegd na 2 minuten:
Nog te vermelden valt dat er een automatisch ventiel aanwezig is om de exacte hoeveelheid door te laten en de betreffende pomp te starten/stoppen.