Er word maandelijks een vast bedrag naar mijn rekening gestort door een onbekende, hoe zou dit kunnen? en wat kan ik hier aandoen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Informeer bij je bank, wie de afzender van het geldbedrag is. Dat lijkt mij de makkelijkste oplossing.

Wat zou het kunnen zijn? Een gift van een bewonderaar, maar het kan ook een vergissing zijn. In het laatste geval valt het onder de zogenaamde onverschuldigde betaling, zoals genoemd in het Burgerlijk wetboek. Je hoeft geen actie te ondernemen, maar geef het geld ook niet uit, want de bedragen zijn terug te vorderen door de andere partij.

Banken controleren de combinatie van rekeningnummer & naam nauwelijks (en woonplaats hoef je al niet eens meer op te geven), dus ik gok erop dat er iemand maandelijks een bedragje naar zijn spaarrekening wil overboeken, maar een schrijffout heeft gemaakt in het rekeningnummer. Dus: rente trekken zo lang hij het niet terugvordert. Maar inderdaad niet uitgeven. Of het geld opnemen in contanten en naar Zuidamerika vertrekken, maar dat moet je pas doen als de teller boven de tien miljoen gekomen is. ;-)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100