Er word maandelijks een vast bedrag naar mijn rekening gestort door een onbekende, hoe zou dit kunnen? en wat kan ik hier aandoen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe lang is dit al, wat is het bedrag, weet je zeker dat het van een particulier persoon is? Is het niet van een bedrijf?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@eNdEmiOn Dat is niet waar. Dit valt onder onverschuldigde betaling en dat moet de ontvanger altijd terugbetalen (artikel 203 en verder deel 6 burgerlijk wetboek)

Antwoorden (3)

Informeer bij je bank, wie de afzender van het geldbedrag is. Dat lijkt mij de makkelijkste oplossing.
Antoni
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is prive!
Antoni
11 jaar geleden
Het lijkt mij wel een probleem, waarvan het handig is dat de bank er ook van op de hoogte is. Een bezoek aan de bank kan veel duidelijk maken. Baat het niet, dan schaadt het niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kan de bank geen contact opnemen met de afzender, zonder de gegevens aan boterenham door te geven?
Antoni
11 jaar geleden
Niekske, of dat kan, dat weet ik niet, maar de vraagsteller zou dit zeker kunnen vragen aan de bank. Misschien weet Pelle het antwoord op je vraag?
Wat zou het kunnen zijn? Een gift van een bewonderaar, maar het kan ook een vergissing zijn. In het laatste geval valt het onder de zogenaamde onverschuldigde betaling, zoals genoemd in het Burgerlijk wetboek. Je hoeft geen actie te ondernemen, maar geef het geld ook niet uit, want de bedragen zijn terug te vorderen door de andere partij.
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden
Banken controleren de combinatie van rekeningnummer & naam nauwelijks (en woonplaats hoef je al niet eens meer op te geven), dus ik gok erop dat er iemand maandelijks een bedragje naar zijn spaarrekening wil overboeken, maar een schrijffout heeft gemaakt in het rekeningnummer.
Dus: rente trekken zo lang hij het niet terugvordert. Maar inderdaad niet uitgeven.

Of het geld opnemen in contanten en naar Zuidamerika vertrekken, maar dat moet je pas doen als de teller boven de tien miljoen gekomen is. ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt, ik ga maar eens een bezoekje brengen aan de bank ;)