zijn woningen in het noorden goedkoper dan in andere delen van het land?

huurwoningen voornamelijk. Ik kom zelf uit zuidwest Drenthe en woon hier ook al lang. Nu ben ik aan het kijken richting Arnhem (niet de stad zelf maar dorpen er omheen), maar daar lijkt het wel alsof die woningen veel duurder zijn. Iemand ervaring hiermee? Of heb ik simpelweg de verkeerde woningstichting bezocht? :)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Het lijkt niet zo, het is zo. Maar het kan erger, kijk maar naar woningen in de Randstad!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is inderdaad helemaal belachelijk. Blij dat ik daar dan niet wil gaan wonen! dank voor je reactie

Het beste antwoord

Zelf woon ik in de randstad. Maar ik heb ooit vier jaar achter Groningen gewoond.

De woningen waren daarecht stukken goedkoper. Een rijtjeshuis was in het oosten van het land minimaal drie keer zo voordelig als in de randstad. Drukte is meer vraag, en dat drijft de prijs nogal op. Dat geldt voor zowel koop- als huurwoningen.

En zeker als je in dorpen rond de stad gaat kijken, dat kan al schelen. Zelfs in een stad, het centrum of een buitenwijk. Centrum van de stad is altijd duurder.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ok, dat is duidelijk! En het is hier ook zo, ook al is het maar een kleine stad. Ik denk dan wel 'als je in het centrum woont zit je dan wel dichtbij de winkels, maar je hebt ook de herrie van het centrum.' Bedankt voor je antwoord!

Andere antwoorden (1)

Koophuizen verschillen enorm in prijs tussen de verschillende delen van het land.
Huurhuizen van een woningbouwvereniging verschillen niet in prijs.
Particuliere huurhuizen wel en dat komt natuurlijk omdat de verhuurders het huis veel goedkoper hebben kunnen aankopen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank voor je antwoord!