zijn woningen in het noorden goedkoper dan in andere delen van het land?

huurwoningen voornamelijk. Ik kom zelf uit zuidwest Drenthe en woon hier ook al lang. Nu ben ik aan het kijken richting Arnhem (niet de stad zelf maar dorpen er omheen), maar daar lijkt het wel alsof die woningen veel duurder zijn. Iemand ervaring hiermee? Of heb ik simpelweg de verkeerde woningstichting bezocht? :)

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Zelf woon ik in de randstad. Maar ik heb ooit vier jaar achter Groningen gewoond. De woningen waren daarecht stukken goedkoper. Een rijtjeshuis was in het oosten van het land minimaal drie keer zo voordelig als in de randstad. Drukte is meer vraag, en dat drijft de prijs nogal op. Dat geldt voor zowel koop- als huurwoningen. En zeker als je in dorpen rond de stad gaat kijken, dat kan al schelen. Zelfs in een stad, het centrum of een buitenwijk. Centrum van de stad is altijd duurder.

Koophuizen verschillen enorm in prijs tussen de verschillende delen van het land. Huurhuizen van een woningbouwvereniging verschillen niet in prijs. Particuliere huurhuizen wel en dat komt natuurlijk omdat de verhuurders het huis veel goedkoper hebben kunnen aankopen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100