Is het mogelijk om een negatief bedrag te pinnen?

Stel ik lever bij Albert Heijn alleen lege flessen in. Kan ik dan met behulp van pin dit bedrag op mijn rekening storten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Leuke vraag. Het gebeurt niet, maar eigenlijk zou ik niet iets kunnen bedenken waarom het niet zou kunnen. Technisch gezien zou dat mogelijk moeten zijn. Zou ook handig zijn als je bijvoorbeeld een TV terugbrengt die het niet doet en je je geld terug krijgt.

Antwoorden (3)

Je kunt geen negatief bedrag pinnen. Je kunt extra geld pinnen, maar dit gaat vanzelfsprekend van je rekening af.

Je kunt bij je bank geld storten.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je lege flessen inlevert krijg je contact geld terug.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet rechtstreeks maar wel indirect. Namelijk door het statiegeld cash te ontvangen, en vervolgens bij jouw bank op je rekening te storten. Het is wel aan te bevelen dan een grote hoeveelheid flessen in te leveren, zodat je er een bankbiljet voor krijgt. Een bankbiljet kan je zelf en gratis via een automaat storten. En daar heb je dan je bankpas en pincode voor nodig.
Amadea
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
Let wel op, want bij veel banken mag je maar zoveel keer per jaar gratis storten, daarna kost het geld.
Je kunt met een pinapparaat geen bedragen terug pinnen naar de rekening van de klant.
Daarom wordt een retourbedrag altijd contant uitbetaald of in mindering gebracht op de aankoop.