Tips voor een goede samenwerking?

Ik moet veel samenwerken in een organisatie met iemand die mij totaal niet ligt. We hebben er al meerdere gesprekken over gehad en er is weinig verbetering. We zullen de verschillen moeten accepteren ben ik bang.Hoe kan ik desondanks de samenwerking zo voorspoedig mogelijk laten verlopen?

We moet trouwens ook geregeld samen groepen begeleiden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

net doen alsof je wel kunt samenwerken, dan gaat het op een gegeven moment vanzelf goed. Echt waar.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Kijk puur naar de kwaliteiten van je collega en probeer daar goed mee om te gaan. Is ze in haar werk goed dan accepteer je over een poosje misschien ook wel haar karakter en kun je erom glimlachen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door beide respect te hebben voor elkaar. Het gaat niet om een vriendschap. Dus gewoon waarderen wat iemand kan en doet.
ronron1212
13 jaar geleden
Ik ken de situatie uit eigen ervaring en vond het zeker geen pretje. Wat ik wél geleerd heb is dat, juist wanneer je nauw samenwerkt, een goede taakafbakening belangrijk is. Dus: wie doet wat? Zo kom je niet op elkaars werkterrein (waardoor sneller irritaties ontstaan) en kun je elkaars kennis en ervaring aanvullen.
Verder is het goed je te realiseren dat je je eigen vrienden kunt kiezen, maar je baas of collega's niet. Cijfer jezelf niet weg, maar laat emoties c.q. frustraties niet de overhand krijgen en blijf professioneel. Bedenk dat op vrijwel elke afdeling (maar ook in directies en besturen) mensen moeten samenwerken met collega's die ze nooit zelf uitgekozen zouden hebben.
Pieter2011