Kunnen mijn overgebleven vrije dagen uitbetaald worden?

Ik ben al enige tijd ziek en heb hierdoor heel wat vakantiedagen staan, deze moet ik voor juni opnemen, maar dat gaat niet lukken. Kan ik mijn werkgever vragen om deze dagen uit te betalen en wat zijn anders mijn rechten met mijn dagen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Dat hangt af van wat bij jullie de afspraken daaromtrent zijn. Daar heeft elke soort werkgever eigen regels voor. Wij kunnen dat niet voor jou weten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom moet je die voor juni opnemen? Volgens mij geldt dat hoogstens voor de dagen van vorig jaar, niet voor de dagen die je daarvoor al had opgebouwd en voor de dagen van dit jaar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Meer dan 25 kunnen het niet zijn en dat zou betekenen dat je vorig jaar geen dag vrij hebt genomen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik ben jammer genoeg al een jaar ziek en het zijn meer dan 25 dagen ook nog van het jaar 2011.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De dagen uit 2011 hoef je niet voor 1 juni/juli op te maken dus alle dagen die je in 2012 hebt opgenomen gaan af van 2012, alle dagen die je in 2013 hebt opgenomen ook. Hoeveel zijn het er dan?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, dat snap ik, maar het gaat mij er om of alle dagen die ik nog heb, ook van 2011 via uitbetaling gedaan kunnen worden door mijn werkgever.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daar heb je toch al een antwoord op? Die van 2011 zou ik niet laten uitbetalen, die raak je toch nooit meer kwijt?

Antwoorden (1)

Wettelijke vakantiedagen kunnen niet uitbetaald worden. Bovenwettelijke vakantiedagen wel. Meer detailinfo zie bronnen.