Ik wil een bijstandsuitkering aanvragen maar omdat ik bij mijn ouders woon (ik ben 21 jaar) vroeg ik me af of ik wel recht heb op een uitkering?

Omdat er mensen zijn die ik ken die bij hun ouders wonen en geen uitkering krijgen hangt dat ook af van het inkomen van de ouders?

Weet jij het antwoord?

/2500

Nee, heb je geen recht op. Alleen als je zelfstandig woont. Neem een paar krantenwijken ,..,

Ja natuurlijk hangt dat af van het inkomen van de ouders. Als jij thuis woont en jouw ouders hebben een inkomen heb jij geen recht op bijstand. Jongeren van 18 tot 27 jaar vallen sinds 1 januari 2012 weer onder de Wet werk en bijstand (WWB). Jongeren van 18 tot 21 jaar krijgen een lagere bijstandsuitkering. Onder bepaalde voorwaarden is heet mogelijk dat je onder de WWB valt. Maar daarvoor moet je informeren bij je eigen gemeente. Meestal moet Ingeschreven staan bij UWV als werkzoekende. Deelnemen aan workshops. Bij een werkleerbedrijf aan de slag ..................etc, afhankelijk van gemeente. Toegevoegd na 1 minuut: Iemand van 21 wordt geacht voor zichzelf te kunnen zorgen. Baantjes genoeg.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100