In nederland studeren als niet EU burger, hoe is dit financieël haalbaar?

Mijn vriend woont in Nederland. Volgend jaar hoop ik mijn highschool af ronden met een cijferlijst waarmee ik ook toegang heb tot Nederlands WO onderwijs. Alleen is dit voor mij als Amerikaanse veel te duur en bovendien mag ik ook nauwelijks werken met een verblijfsvergunning voor Studie (Type I)

Een EU burger kan studeren voor ongeveer 1700 per jaar, ik heb geluk als dat 17000 is. Is er hier iemand met verstand van financiering/leningen of studiebeurzen? Of een manier waarop ik een andere verblijfsvergunning kan krijgen zodat ik recht mag op studiefinanciering en lager collegegeld?

De Erasmus Rotterdam is mijn eerste keuze. Amsterdam VU, Business Administration mijn tweede.

Excuses voor mijn Nederlands.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ronron1212
11 jaar geleden
Buitenlandse studenten komen meestal naar nederland met een beurs of een instelling die het geld voor ze betaald.

Antwoorden (1)

Je kan je op zoek gaan naar beurzen waarmee je het eventueel wel kunt bekostigen, het hangt van je situatie af of je daarvoor in aanmerking komt.
Aangezien je niet uit de EU komt heb je geen recht op Nederlandse regelingen.

Eventueel kan je het studeren gaan uitstellen, en eerst gaan werken om het benodigde geld te verdienen. Of eventueel rijke ouders?
Uiteraard zijn er ook altijd mogelijkheden om bij een bank te kijken of je het kan lenen, maar dat erg duur uitvallen.