Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als iemand uit China geld op mijn rekening wilt sturen, moet ik dan mijn IBAN geven of mijn normale rekening nummer?

Ik had met iDeal betaald, maar het product is niet meer leverbaar dus wordt het teruggeboekt op mijn rekening.
Het is een bedrijf uit Hong Kong dus moet ik mijn IBAN of normale rekening nummer geven?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Via het IBAN nummer heb je het minst kans op fouten.
(Lees meer...)
jc54
11 jaar geleden
ronron1212
11 jaar geleden
Je moet bic en iban geven.
Als het bedrijf een Nederlandse vestiging heeft en de betaling verloopt via die Nederlandse vestiging, kun je gewoon je normale rekeningnummer geven.

Als de betaling uit Hong Kong komt, heeft het bedrijf niets aan jouw rekeningnummer. In dat geval moet je jouw IBAN geven, want dat is de internationale versie van het rekeningnummer.

Je moet er dan ook je BIC bijgeven. De BIC is de Bank Identifier Code, en die geeft aan naar welke bank zij het geld moeten overmaken.

Geef ze dan dus IBAN en BIC, want alleen als ze die allebei hebben kunnen ze het geld terugstorten.
 
(Lees meer...)
Cryofiel
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding