Welke buitenlandse munten lijken erg op de 1 Euro munt? En hoeveel zijn deze waard?

Laatst had ik een turkse munt in handen, die veel op een 1 Euro muntstuk leek. Weet iemand hoeveel deze waard is en of er nog meer exotische munten gelijkend zijn op de Euro?

11 jaar geleden
3.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan beter flessen met 2-euromunten: o.a. turkse, filipijnse, mexicaanse, thaise, egyptische, ajerbeidjanische gaan hiervoor in de fruitautomaat! http://en.wikipedia.org/wiki/2_euro_coins

Het beste antwoord

De één en twee Turkse Lira lijken als 2 druppels water op de Euro munten.
Ze zijn identisch naar kleur, vorm en uitzicht. Het probleem is dat die maar +/- half zoveel waard zijn.
Gelukkig kent men hier het probleem en zijn de muntautomaten van bv drank-, brood en snoepautomaten reeds aangepast en worden die geweigerd.

Toegevoegd na 1 uur:
Vergeten vermelden dat 1 Turkse Lira even groot is als € 2 maar de waarde +/- 4 maal minder is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat was waarschijnlijk 1 turkse lira. De waarde daarvan is ongeveer 50 cent.

Je hebt ook nog een muntstuk uit Malawi dat sprekend op 2 euro lijkt, maar in werkelijkheid bar weinig waard is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De Thaise bath (10) lijkt ook op een 2 euro munt. Deze heb ik pas nog ergens terug gekregen. Waarde is ongeveer 25 cent.