Mag een werkgever je verplichten een studieovereenkomst te laten tekenen na het behalen van de studie (door werkgever betaald)?

heb een 0 uren contract.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat houdt die studieovereenkomst in want je geeft nu wel heel weinig informatie, moet je een studie doen? Wie betaalt dat? Wat gebeurt er als je ontslag neemt?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Precies! wat meer info ! Alsjeblieft . Heb je het diploma al ? Op wiens kosten gehaald ? Op basis v 0 uren ? Contract , nee lijkt me niet . Maar we hebben meer veer meer gevend Vd situatie nodig , succes.

Antwoorden (3)

Ja, een werkgever kan eisen stellen voordat hij personeel aanneemt, dat komt omdat er weinig vacatures zijn en veel vraag naar werk, krijg je deze kans, aanpakken dan, met een nul uren contract heb je vast wel tijd om op zoek te gaan naar een betere baan, nu aanpakken wat je krijgen kan, de banen liggen niet voor het oprapen. Waarom zou je weigeren als je de studie al gedaan hebt, dat is dan toch een makkie?
Pakken wat je aan werk krijgen kan. Succes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Begrijp goed wat je bedoeld maar ik heb momenteel ook al werk dus zo erg is het ook niet. maar ze willen mij dus die studieovereenkomst laten tekenen terwijl ik deze studie al heb gedaan en behaald op hun kosten. als ik teken moet ik dus 3 jaar bij ze blijven anders mijn studie terug betalen die ik al gehaald heb en die ze al betaald hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb jij al werk bij dat bedrijf of ook bij een ander bedrijf?
Vraag eens aan je werkgever je uit te leggen waarom je die studie weer zou moeten doen, er zijn opleidingen die om de zoveel jaar herhaald of bijgespijkert moeten worden. Vraag dus of het om dezelfde cursus gaat, waar hij al voor heeft betaald, of voor iets anders. En waarom hij het noodzakelijk vindt dat jij dit gaat doen. Met een gesprek bereik je meer, dan met botweg nee zeggen.
Heeft je werkgever de studie betaald? Zo ja, dan lijkt het me dat er vanuit de cao, de huisregels/richtlijnen of in je contract al in het algemeen wat zaken vast gelegd zijn en is een studieovereenkomst enkel formaliteit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zoals ik begrijp werk je al voor dat bedrijf en heb je een studie op hun kosten gedaan en daarmee een diploma gehaald.
Dan is het niet meer dan logisch dat zo'n bedrijf jou wil binden aan hun. Hun hebben geïnvesteerd in jou en dat willen ze nu zelf in geld gaan omzetten. Op zich ook een mooie kans, want het betekent dat het bedrijf veel waarde aan jou hecht. Zeker in deze tijd niet verkeerd.
Lees dat kontrakt wel goed door. Algemeen geld dat in het eerste jaar je 100% moet terug betalen. Na 2 jaar 75% en na drie jaar 50%. Iets in die trend. Ook moet er duidelijk instaan dat als je ontslagen word dat je dan niets hoeft terug te betalen. Behalve als het ontslag door eigen schuld komt.