Zelf folders maken voor kika, mag dat?

Mag ik zelf gewoon zonder toestemming aan de mensen folders uit delen voor kika? Ik ben geen lid van kika heb geen account maar ik zou het graag willen. Als ik geld heb opgehaald wil ik dat aan mn school geven en mn school doneert het aan kika. Nogmaals; Ik ben GEEN LID van KiKa en zou willen weten of ik wel gewoon persoonlijk folders mag uitdelen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe ben je van plan om geld op te halen? Je mag niet van deur tot deur gaan om te collecteren, daar heb je een vergunning voor nodig. Bekenden mag je wel om geld vragen. Maar je zou ook een sponsortocht kunnen opzetten, een rommelmarkt organiseren met meer mensen, of op school vragen of ze mee willen doen aan een verkoopactie (kijk bijvoorbeeld op http://www.fundraise.nl/subcategorieen/33/alle-verkoopacties)

Antwoorden (1)

Folders of flyers op straat uitdelen, dat mag zomaar niet, daarvoor moet je toestemming vragen aan de gemeente waar je ze wil uitdelen. In de brievenbussen doen mag weer wel, tenzij er een ja/nee sticker op de deur zit, dan is het nog niet verboden, maar bereik je er niets mee. Als er op de flyer of folder staat dat deze verspreidt zijn door KIKA, dan mag dat niet, je mag wel een sponsoractie voor KIKA opzetten, en in de folder of flyer vermelden dat het geld dat je ermee ophaalt naar KIKA gaat, je mag daar ook wat informatie over KIKA in zetten, om de mensen duidelijk te maken waar het om gaat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar op mijn foldertje staat; Help Kinder Kanker De Wereld Uit. steun stichting KiKa, Voor meer informatie gaat u naar www.KiKa.nl. Is dat goed? $:
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daar is niets mis mee, maar nogmaals niet op straat uitdelen zonder toestemming van de gemeente, je mag het wel in de school uitdelen. Fijn dat je hier betrokken bij bent.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En op die manier gaan collecteren, dus geld ophalen mag helemaal niet!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt momopoyolo, ook collecteren mag niet zomaar, ook daar moet je een vergunning voor aanvragen.