Wie weet waar ik info kan vinden over mantelzorgkorting op successierechten?

Toegevoegd na 27 minuten:
het betreft een mantelzorger die niet in hetzelfde huis woont.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Je kunt de Rekenhulp Erfbelasting gebruiken en bij de vraag "Wat was uw relatie met de overledene? U bent: " invullen dat je mantelzorger bent. Zie de bron links.

Toegevoegd na 28 minuten:
Als je de rekenhulp gebruikt en achter de vraag "Wat was uw relatie met de overledene? U bent: " op het ? vraagteken klikt, zie je dat je niet voldoet aan de voorwaarden, omdat je niet in hetzelfde huis woont. Je kunt dan een andere keuze maken en aangeven wat je relatie dan wel is om een juiste berekening te maken. Zie ook de overige bron links.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Meer info over mantelzorgkorting op de successierechten
Hogere vrijstelling erfbelasting door mantelzorgcompliment

Inwonende en mantelzorgende kinderen die het mantelzorgcompliment van de Sociale Verzekeringsbank hebben ontvangen komen in aanmerking voor ruim 600.000 euro vrijstelling bij de erfbelasting. Afzien van de 200 euro mantelzorgcompliment -waarmee de overheid het werk van mantelzorgers wil waarderen- kost bij de erfenis veel geld.
ronron1212