Pakketje kwijtgeraakt TNT, wat nu?

Is TNT aansprakelijk of het bedrijf waar ik het product besteld heb?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Het bedrijf waarbij jij het besteld hebt is aansprakelijk. Dar doe jij zaken mee, niet met TNT.

Toegevoegd na 7 minuten:
Toch lijkt het mij het probleem van het bedrijf en niet van jou, jij hebt betaald zij moeten leveren. Hoe?, dat is hun probleem. Gewoon via de bank je geld terug laten storten, wegens wanprestatie, en anders naar de rechter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

TNT is niet aansprakelijk zolang het pakket niet aangetekend verstuurd is. Het bedrijf waar je het product gekocht hebt, is ook niet aansprakelijk, want ze hebben het verstuurd - dus hebben aan de voorwaarden voldaan. Alleen is het voor hen lastig te bewijzen als ze het niet aangetekend verstuurd hebben. Je kunt dat bedrijf dus wel aansprakelijk stellen. De afloop is een open eind.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
TNT is aansprakelijk lijkt mij.
het is niet de schuld van het bedrijf dat het is kwijdgeraakt.
best wel dikke shit trouwens als TNT je pakketje kwijdraakt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je moet de firma waar je je pakketje besteld ervan op de hoogte brengen
die regelen het vaak verder met tnt in dit geval
ik heb een keer een paarot besteld deze is ook keurig opgestuurd maar niet geleverd
de postbode in kwestie zei dat hij hem bij mij onder de carport op de container had gelegd omdat ik niet thuis was maar er was geen parrot meer te bekennen
ik heb contact opgenomen met de firma van de parrot en die hebben netjes een nieuwe opgestuurd en deze is wel netjes afgegeven aan mij en die hebben de kosten verhaald op tnt post
dus zolang jij geen handtekning hebt gezet voor ontvangst {of de buren als jij niet thuis was} dan heb je gewoon recht op je bestelde artikel en wie dan de schade betaald daar hoef jij niets om te geven
dus gewoon vragen bij de firma om de ontvangstbevestiging dat je pakketje door iemand is aangenomen
succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je een pakket verstuurd via TNT krijg je een pakketcode. Dat nummer krijg je als het goed is van het bedrijf wat het aan jou verzonden heeft. Dat is hun bewijs dat ze het hebben verzonden. Als dat zo is dan heeft TNT het pakket kwijtgemaakt. Maar ik begreep dat je er voor gekozen hebt op hun site dat je het pakket niet verzekerd wilde verzenden. Dat betekend dat je ook TNT niet aansprakelijk kan stellen, net zo min als het bedrijf. Zij haddenduidelijk op hun website vermeld niet aansprakelijk te zijn voor zoekgeraakte paketten. Je bent accoord gegaan dus ik vrees dat je niemand aansprakelijk kan stellen alleen jezelf helaas.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedrijf die het pakket verstuurd is aansprakelijk.

TNT geeft hele goede service. Als het bedrijf een verzendbewijs heeft dan kan het pakketje opgespoord worden. TNT zal het er niet bij laten zitten. Maar het bedrijf die het verzonden heeft moet wel zijn inspanningen daarvoor doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je het aangetekend verstuurd met waardevermelding heb je enige kans nadat alle methodes om het pakje terug te vinden zijn uitgeput. Je betaald voor deze dienst wel een behoorlijke toeslag. Koeriers werken met cmr -avc voorwaarden. Onder die voorwaarden wordt een vaste vergoeding gegeven van een bepaald bedrag per kg gewicht.