Uit welke landen komen deze munten?

Ik heb een aantal munten die ik niet kan thuisbrengen omdat ik de taal die erop staat niet beheers. Het is dan Arabisch of een Aziatische taal. Wie kan me vertellen uit welk landen ze komen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.3K

Het beste antwoord

Volgens mij zijn het twee foto’s met respectievelijk de voor en achterkant van 16 muntjes. Met een beetje zoeken heb ik er verschillende (maar niet alles) gevonden
Volgens mij komen ze uit :

Rij 1
11= Saoedi-Arabië
12= Pakistan
13= Pakistan
14= ???

Rij2
21= Pakistan
22= ???
23= Pakistan
24= Pakistan

Rij3
31= Pakistan
32= Egypte
33= Pakistan
34= Pakistan

Rij4
41= Saoedi-Arabië
42=
43=
44= China

Toegevoegd na 3 minuten:
22= Pakistan
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, dank je wel. Dit klopt allemaal. Inmiddels heb ik nog gevonden: 1.4 Thailand
2.2 Pakistan
4.2 Korea
4.3 Marokko Dank je wel voor je hulp.

Andere antwoorden (1)

Dit zijn oude Turkse muntjes, u kan dat behalve aan de cikkel met ster ook zien aan bv het 2e muntje op de voorlaatste rij waar u de afbeelding ziet van de blauwe moskee in Istanbul.

Toegevoegd na 2 minuten:
Er zitten er ook nog tussen van andere landen waaronder Iran.